AktualnościTech

Woodpecker – narzędzie, które wyręczy Cię w cold mailingu

Automatyzacja procesów marketingowych (marketing automation), to dzisiaj codzienność w firmach. Powodów jest mnóstwo: redukcja kosztów, większa wydajność, możliwość zmniejszenia liczby pracowników, lepsza kontrola procesów, oparcie podejmowanych decyzji na twardych, analitycznych danych. Z tego artykułu dowiesz się czym jest Woodpecker i jak może wesprzeć skuteczną automatyzację marketingu.

Czym jest Woodpecker?

Woodpecker to proste w użyciu i efektywne narzędzie do marketing automation, dzięki któremu firma może skuteczniej prowadzić email marketing. Najczęściej jest wykorzystywany kampaniach cold mailingu. Woodpecker automatyzuje cały proces związany z wysyłaniem wiadomości e-mail i jednocześnie pozwala personalizować treści, tworzyć specjalne scenariusze wysyłek, dzięki czemu żaden wysłany mail nie będzie wyglądał, jakby napisał go robot. Dodatkowo Woodpecker daje dostęp do kluczowych informacji statystycznych odnośnie wskaźnika otwarć i odpowiedzi, dzięki temu można optymalizować i zwiększać jakość treści kierowanych do konkretnych adresatów.

Woodpecker nie jest jedyny na rynku, ale to co go wyróżnia pod względem rozwiązań to przede wszystkim:

  • Automatyzacja całego procesu wysyłki– wiadomości e-mail i wiadomości follow up.
  • Personalizacja treści– nie tylko tych najbardziej podstawowych informacji jak imię i nazwisko czy nazwa firmy, ale również dowolnych fragmentów tekstu, za pomocą niestandardowych pól tzw. snippets.
  • Łatwa integracja z każdą pocztą– można go zintegrować z różnymi skrzynkami, takimi jak np. Gmail, Outlook itd.
  • Szybki import danych z Excela np. kontaktów.
  • Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie– np. weryfikacja e-maili przed wysyłką, wykrywanie duplikatów, domeny na czarnej liście, wykrywanie pustych pól niestandardowych itd., tak by e-mail nie był potraktowany jako spam.
  • Funkcja tworzenia 2 wersji kampanii (A/B) celem testowania, która jest lepsza.
  • Możliwość określenia dziennego limitu wysyłanych wiadomości, konkretnych dni i w godzin wysyłania maili.
  • Dostęp do dokładnych statystyk, np. na temat wskaźnika otwarć i odpowiedzi, współczynnika klikalności, współczynnika odrzuceń oraz ogólnego postępu kampanii.

Jak zacząć używać Woodpeckera i wysyłać wiadomości?

Krok pierwszy to utworzenie konta na Woodpeckerze i zintegrowanie go z adresem e-mail. (firma oferuje na start darmową wersję na okres 7 dni lub 50 cold maili).

Proces konfiguracji jest szybki i prosty. Po podaniu niezbędnych danych system doda nasz adres e-mail i wyśle do nas wiadomość testową, należy ją odebrać celem weryfikacji.  Potem wystarczy dodać stopkę, która będzie dołączona do wysyłanych wiadomości (wskazówka: jeśli dodasz własny e-mail zwiększysz szansę by wiadomość trafiła bezpośrednio do odbiorcy i ominęła folder koszyka lub spam).

By zaplanować pierwszą kampanię e-mailingową, musisz najpierw zrobić listę adresów w zakładce Prospects. E-maile możesz dodawać ręcznie używając funkcji Add manually lub importując plik z np. z Excela.

woodpecker contact import

Po dodaniu pliku należy odpowiednio dodać pola w Woodpeckerze, by pasowały do informacji z importowanego pliku. Dzięki temu masz pewność, że pola w szablonie treści wiadomości (snippets) będą zastąpione z odpowiednimi nazwami w wysyłanej wiadomości. Miej na uwadze, że Woodpecker nie ma polskiej wersji i nie odmienia słów przez przypadki np. „Maciek” nie zmieni na „Maćku” w tytule maila, więc jeśli Ci na tym zależy musisz w importowanym pliku odpowiednio zmienić formy.

woodpecker list

Jeśli masz już poprawnie dodaną bazę kontaktową, to możesz zabrać się za tworzenie treści kampanii. Robisz to w menu głównym poprzez kliknięcie na ikonkę Add campaign.

 

Następnie przechodzi się już bezpośrednio do tworzenia wiadomości, w wersji A lub jeśli chcesz, możesz też tworzyć wersję B. Najpierw powstaje pierwszy mail, potem tworzysz treści do wiadomości follow up. Możesz określić dodatkowe warunki, które spowodują wysłanie follow up, np.:

  • otworzył email więcej niż x razy,
  • otworzył email,
  • kliknął w link więcej niż x razy,
  • kliknął w link.

Na zakończenie, masz możliwość przejrzenia całej kampanii preview i wysłania wersji testowej send test campaign do siebie lub na inny email, tak by sprawdzić czy nie wkradł się jakiś błąd.

woodpecker summary

Jeśli wszystko się zgadza to klikasz run i startujesz z kampanią. Ogromnym plusem Woodpeckera jest możliwość monitorowania i analizy skuteczności kampanii, dzięki przejrzystym informacjom dotyczącym: klikalności, odpowiedzi itp. Dzięki wykorzystaniu tych danych możesz optymalizować treści i skuteczniej prowadzić kampanie.

woodpecker stats

 

Jak każde narzędzie, Woodpecker ma swoje plusy i minusy.

Woodpecker to proste, skuteczne i intuicyjne narzędzie do produkcji cold mailingu. Opisane wcześniej rozwiązania pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu, a możliwość bieżącego monitorowania statystyk pozwala skuteczniej prowadzić kampanie i lepiej targetować klientów. Jednak jak każde narzędzie, Woodpecker ma też minusy między innymi:

  • Brak wersji polskiej- tylko jedna angielska wersja językowa.
  • Jak inne tego typu narzędzia nie należy do tanich-po darmowej wersji testowej na start, to koszt ok. 49$ za miesiąc cold maili lub 59$ za usługę automatyzacji sprzedaży.
  • Woodpecker nie udostępnia możliwości odmiany imienia odbiorcy (w wołaczu) i podziału na płeć.

Jeśli więc interesuje Cię automatyzacja marketingu w twojej firmie, to Woodpecker z pewnością będzie dobrym rozwiązaniem, spróbuj i zobacz sam!

Powiązane artykuły

Back to top button